Tuesday, July 7, 2009

Tuhan menyertai kita dalam semua Pelayanan

Bila Tuhan memanggil dan memberi anda pelayanan dan tugas untuk di laksanakan, Dia akan melengkapi anda dengan segala kemudahan dan keperluan untuk mencapai tujuan pelayanan tersebut. Anda akan dikuatkan dengan kasih anugerah Tuhan melalui Yesus Kristus.
Tuhan mungkin memberi anda pelayananan untuk menjaga kebersihan gereja, mengajar sekolah minggu, memandu van gereja, bermain musix, penari rebana, mengurus laptop/LCD dalam gereja, pemimpin gereja, pelayanan ISCF, pastor gereja, menginjil ke pendalaman dan sebagainya. Ketahuilah apapun pelayanan yang anda lakukan, Dia tetap menyertai anda dan melengkapi anda dengan segala karunia dan kebolehan untuk melaksanakan pelayanan dengan efektif untuk kemuliaanNya.

Jika anda mulai merasa tidak berdaya bahkan mula tidak selesa atau putus asa untuk melayani, berlutut di hadapan Tuhan mohon kuasa anugerahNya melalui Roh Kudus untuk menyegarkan anda untuk terus melayani. Jika ada masalah, tekanan dan beban jangan letakkannya di atas bahu anda sendiri atau simpan masalah itu dalam diri anda seorang; kongsikan dan mohon bantuan doa daripada rakan seiman. Jangan mudah mengaku tidak mampu, sesungguhnya Dia yang memanggil anda akan pasti menyertai anda hingga ke akhir zaman. Matius 28:19-20.

Tuhan tahu anda mampu kerana Roh Kudus yang dalam hidup anda memampukan anda.
Kuasa RohKudus yang dalam diri anda membolehkan anda bangkit dan terus melayani hingga masa Dia kata " engkaulah hambaku yang setia" marilah bersamaKu dalam KerajaanKu.

No comments:

Post a Comment