Friday, March 6, 2009

Keluhan seorang pelajar ISCF

Pastor, aku tak mengerti mengapa hidupku sentiasa penuh dengan masalah yang datang silih berganti. Apakah Tuhan jauh daripada hidupku ini? Apakah Tuhan mendengar doa ku yang berdosa ini? Katanya lagi, bila teman-teman ku nyanyikan lagu "Dia mengerti" hati ku semakin hancur dan airmataku mengalir dipipiku. Aku bersyukur, Dia mengerti aku. Dia mengerti segala persoalan yang terjadi dalam hati dan fikiran ini. Sebenarnya lagu inilah yang menyedarkan aku supaya hanya mendekati Dia yang mengerti segala yang terjadi, katanya. Terlalu muda bagi dia mengharungi hidup yang penuh dengan persoalan demi persoalan yang dia tidak mengerti. Puji nama Tuhan dengan sokongan dan dorongan teman seiman dalam ISCF dia bangkit dan maju terus melibatkan diri dalam pelayanan di sekolahnya. Dalam ISCF lah dia memahami dan mengerti tujuan hidupnya dalam Tuhan. Doa saya untuk dia, Tuhan engkau kuatkan imannya dan mampukan dia mengatasi serta mengerti apa yang dia alami. Hanya engkau Ya Tuhan mampu menyelesaikan masalahnya.

No comments:

Post a Comment