Thursday, May 21, 2009

Kisah Nyata Buat Tatapan Bersama

Aku mengenali teman lelakiku  sejak aku masuk kolej. Dia mengasihi aku dengan sepenuh hati, Hampir setiap hari dia sms aku "hanya anda ku kasihi". Bahkan dia hantar roti kegemaran ku setiap hujung minggu, dia juga pernah bawa aku jal-jalan cari makan. Aku mulai yakin dengan cintanya hinggalah aku tak kisah lagi bila dia memberanikan diri untuk memegang tangan ku waktu jalan-jalan. Tetapi pada suatu hari aku terima sms  " persahabatan kita berakhir disini" 
Aku terkejut. Aku sms dia, tanya kenapa? Dia mendiamkan diri dan tidak respons sms ku.
Aku menangis dan sedih. Aku cuba menyelami dan menyelidiki  hati ku sendiri.  a Terlalu kecewa aku dalam seminggu. Puji Tuhan aku menemui jawaban yang indah dalam Alkitab; "Hai anakku aku memilih engkau jadi milik ku"Yesaya 41:9.
     

No comments:

Post a Comment