Thursday, May 7, 2009

Pemimpin

Alkitab mengandungi ramai contoh pemimpin dalam perjanjian lama. Allah angkatkan pemimpin seperti Musa, Jusua para hakim-hakim dan raja-raja untuk membawa umat Israel dekat kepada Tuhan. Kuasa yang mereka miliki adalah daripada Allah. Begitu juga dalam perjanjian Baru, Tuhan melantik Rasul-rasul dan pemimpin gereja untuk memimpin umat Tuhan melakukan kehendak Tuhan. 

Pemimpin yang berjaya adalah pemimpin yang memimpin dengan penuh kasih seperti Yesus. Dia telah meletakkan asas penting untuk setiap pemimpin hari ini untuk di perhatikan dan laksanakan.
Dia melayani dengan rendah hati hingga mati di kayu salib untuk dosa manusia. Bagi kita yang dipimpin pula harus menghormati pemimpin yang Tuhan telah lantik bagi kita. Tanpa sokongan kita yang menjadi pengikut rancangan yang dimulakan oleh pemimpin tidak akan berjaya. 

Dengan itu saya menyeru setiap pemimpin dalam pelayanan ISCF / Muda-mudi, jadilah pemimpin yang setia melayani dengan kasih begitu juga anda yang menjadi ahli ISCF dan anggota muda-mudi harus melakukan tanggungjawab anda dengan mentaati semua arahan pemimpin dengan setia.   
Tuhan memberkati anda semua. Amin

No comments:

Post a Comment