Thursday, June 16, 2011

BERSAMA KEKASIH DALAM MIMPI

Aku tinggal di Batu Feringgi, aku bermimpi kekasihku yang jauh di bumi kenyalang. Aku mimpi jalan bersama dia di pantai yang indah batu ferringgi. Kami berjalan jalan sambil bercerita tentang kisah lama kam mula bercinta. Segala yang telah kami alami semasa bercinta hampir tiga puluh tahun yang lalu disebut semula, masa mandi, minum, makan, berkelah, pertemuan pertama dalam kelas dicerita semua. Kami senyum imbas kembali segala yang telah menjadi sejarah dalam kehidupan. Sekarang dah ada anak, rupa dan gaya dah jauh berubah. Rambut pun dah berumban dan kakipun sakit tak sehebat dulu. Hingga disebut kisah indah waktu mula bercinta. Aku pegang tangannya dan jalan bersama, ditengah ratusan orang di pantai aku terus memeluk dan mencium kekasihku, tiba tiba aku terbangun kerana bunyi jam. Dialah kekasihku dan sahabatku yang sentiasa mendoakan aku.

No comments:

Post a Comment