Sunday, June 12, 2011

Kisah benar

Pada 26hb April 2011 adalah tarikh aku bertemu dengan bekas pelajar kebanggaanku . Tidak sangka selepas 26 tahun berlalu aku meninggalkan sekolah mereka aku bertemu dengan dia semasa melawat pakciknya sakit dihospital. Aku hampir tidak mengenali dia lagi kerana terlalu lama tidak bertemu. Keluarga pelajar tersebut anggap aku sebagai anak mereka semasa bertugas di kampung mereka. Kemudian dia ceritakan bagaimana aku mengajar, mendisiplin mereka dulu. Rasa malu dan sedih bila disebut hal hal cam itu. Dia langsung tak tahu kemana aku pergi lepas meninggalkan sekolah nya dan tak tahu yg aku jadi pastor. Dia hairan juga bila aku doa utk pakciknya. Mulai hari itu juga aku tahu dialah seorang pendoa yang luar biasa. Dialah pendoaku dan sentiasa mendorong aku dalam pelayananku. Pernah dia katakan "aku berdoa untukmu dan tumpang tanganku diatas gambarmu dalam Facebook". Imannya dan kesungguhnya dalam Tuhan amat luar biasa. Inilah kerinduanku untuk setiap pelajar yang telah dilayani agar mereka bangkit untuk terus menjadi umat Tuhan yang berpegang teguh kepada Firman Allah.

No comments:

Post a Comment